Třídy a události

Měkkýši jinak

Měkkýši jinak
Při dnešním programu od CCBC - (Česká koalice pro ochranu biodiverzity) jsme se podívali na zoubek měkkýšům, a to konkrétně plžům. Program se skládal z několika částí. Nejprve se žáci seznámili s kmenem měkkýši - stavbou těla, s prostředím, ve kterém se mohou vyskytovat, potravou, kterou konzumují, a hlavně jejich významem pro přírodu jak...
Celý článek
  60 zobrazení

Procvičování hrou

Procvičování hrou
​Počítáme hravě a zvesela :)
  221 zobrazení

Dobří pomocníci nebo nebezpečné látky....

Dobří pomocníci nebo nebezpečné látky....
Tuto otázku jsme si položili při našem dalším bádání na hodině chemie. Tentokrát jsme se vydali po stopách domácích čistících prostředků. U vybraných vzorků jsme zjišťovali hodnoty pH pomocí standardních indikátorů. Využili jsme tak znalostí z minulých hodin, kde jsme poznali, jak se vyznačují látky kyselé nebo zásadité. A proč je to dobr...
Celý článek
  232 zobrazení

Vlastní pH stupnice?

Vlastní pH stupnice?
Pro žáky z 9. ročníků to není problém. Při našich prvních pokusech v rámci hodin chemie jsme se hned na začátku září pustili do její tvorby. Nejprve jsme se seznámili s laboratorním protokolem, kde nám některé důležité informace chyběly. Ty jsme získali v rámci několika stanovišť, kde jsme museli prokázat znalost chemického nádobí. Na samotný ...
Celý článek
  236 zobrazení

První pomoc

První pomoc
Dnes naši deváťáci absolvovali program PRVNÍ POMOC. Na několika stanovištích na ně čekaly žákyně ze SZŠ Pardubice. Žáci měli možnost si vyzkoušet záchranu člověka, který se dusí tzv. Heimlichův manévr (přes speciální tréninkovou vestu) nebo uvést bezvládného člověka do stabilizované polohy, pokud je v bezvědomí. Dále si pod odborným dohledem zkouše...
Celý článek
  616 zobrazení

Je černá opravdu jen černá?

Je černá opravdu jen černá?
Při našem dalším chemickém bádání, jsme se vydali po stopách barev. V rámci kapitoly SMĚSI jsme se s žáky zamysleli nad tím, z čeho jsou vlastně složeny třeba takové fixy. A aby to bylo ještě zajímavější, porovnávali jsme hned dva druhy. V první části to byly lihové fixy a v té druhé klasické. Využili jsme k tomu metodu chromatografie. Jednotlivé v...
Celý článek
  513 zobrazení

Tvorba směsí a jejich rozklad

Tvorba směsí a jejich rozklad
Kapitola směsi je velmi pestrá a zajímavá, proto jsme se ještě chvíli, při naší cestě za poznáním, zdrželi. Zkusili jsme si vyrobit některé typy směsí. Nejvíce nás bavila tvorba suspenze a emulze. Ještě větší zábava pak ale byla separace těchto směsí zpět na jednotlivé složky. Nakonec se nám podařilo díky těmto využitým metodám ...
Celý článek
  520 zobrazení

Není houba jako houba

Není houba jako houba
Houbařská sezóna je v plném proudu, a proto jsme se v rámci několika hodin přírodopisu vydali po stopách hub. Na jednotlivých stanovištích se žáci seznámili s jedlými, nejedlými a jedovatými houbami formou fotografií, ale i trojrozměrných modelů. Další stanoviště informovalo o první pomoci při otravách houbami. A nakonec jsme si na toto téma zahrál...
Celý článek
  510 zobrazení

Neznámý vzorek

Neznámý vzorek
Při našem prvním laborování dostali žáci za úkol pozorovat a popsat 6 neznámých vzorků. Zabývali se především barvou, zápachem, rozpustností v různých rozpouštědlech a žíháním vzorku. Své výsledky pečlivě zapisovali do tabulky a zjištěné hodnoty navzájem konzultovali. Těmito pokusy si žáci potvrdili, že všechny tři metody (měření, pozorování a...
Celý článek
  498 zobrazení

Příprava na pokusy

Příprava na pokusy
​Než začneme s pokusy, musí se žáci naučit rozpoznávat různé druhy chemického nádobí a pomůcek. Na jednotlivých stanovištích bylo připraveno 5 laboratorních podnosů. Každý z podnosů obsahoval několik ukázek porcelánového, skleněného, kovového nebo plastového chemického nádobí. Žáci se ve skupinkách měli rozhodnout na základě indicií, jak jedno...
Celý článek
  439 zobrazení

Horor v 7.A

Horor v 7.A
Naše třída 7.A se tentokráte vydala do krajské knihovny na besedu s workshopem. Jednalo se o exkurzi do historie a současnosti hororového žánru ve všech jeho podobách. V rámci našeho povídání jsme se dozvěděli o původu hororu, jeho historickém vývoji a o formě, jakou má žánr v současných mediích. V rámci programu si také žáci vyzkoušeli sestav...
Celý článek
  447 zobrazení

Kdo si v 7.A a 8.B hraje, nezlobí

Kdo si v 7.A a 8.B hraje, nezlobí
​Nový školní rok jsme zahájili sportovně v parku Na Špici. Nejprve jsme se občerstvili u krytého ohniště a pak změřili své síly na hřišti. Bylo to bezva zpestření v těchto horkých dnech. Určitě se sem zase brzy vypravíme.
  634 zobrazení

Zlatý list 2024

Zlatý list 2024
Letošní školní kolo Zlatého listu bylo opravdu pestré. Byla zde stanoviště zaměřená na poznávání přírodnin, skládání slov, paměť, výlov odpadků a pohyb. Soutěžící vše zvládli s přehledem a náramně si celé dopoledne užili. Zde je malá ochutnávka. Těšíme se na další ročník. ​ ​
  776 zobrazení

Regionální kolo YPEF

Regionální kolo YPEF
Dne 10.4 se konalo regionální kolo soutěže YPEF. Na České lesnické akademii v Trutnově nás reprezentovali tito žáci: Beáta Havlová (6.A), Matěj Žárský (7.B) a Ella Filipová (9.A). Celkem zde soutěžilo 10 týmů ze základních škol a nižších ročníků gymnázií a 7 týmů ze středních škol. Naše družstvo skončilo na krásném 5. místě s velmi malým bodovým ro...
Celý článek
  687 zobrazení

Soutěž Mladý zemědělec

Soutěž Mladý zemědělec
Do soutěže Mladý zemědělec se přihlásilo 120 základních škol a 1. kola se účastnilo téměř 9 000 žáků. Do druhého kola postupují vždy 3 nejlepší z každé školy. Za naši školu to byli Evelína Teplá a Klára Pešková z 8.A a Jindřich Půlpán z 8.D. Semifinále se konalo na Střední zemědělské škole v Chrudimi, kde soutěžilo 15 škol a 42 žáků. Vyhlášeno bylo...
Celý článek
  723 zobrazení

OBLASTNÍ KOLO YPEF

OBLASTNÍ KOLO YPEF
Dne 22. 3. 2024 se dvě trojčlenná družstva tvořená žáky z 6., 7. a 9. ročníku zúčastnila 14. ročníku mezinárodní soutěže YPEF. Na žáky čekal test, který se týkal otázek z oboru lesnictví a poznávání přírodnin. Mezi jednotlivými aktivitami bylo v letošním roce zařazeno řezání polínka. Zde šlo především o zručnost a rychlost. Bylo to velmi zábav...
Celý článek
  748 zobrazení

Co je víc?

Co je víc?
Je to atom nebo molekula? Ve skupinkách si žáci rozebrali připravené sady s návodem, žetonky a kartičky atomů nebo molekul. Nejprve jsme si společně prošli zadání a pojmenovali uvedené látky a sloučeniny. Dále si žáci zapisovali počty atomů a molekul do připravených tabulek. A na závěr dostala každá skupinka nové zadání, které musela sest...
Celý článek
  839 zobrazení

Proměna dokonalá nebo ne?

Proměna dokonalá nebo ne?
V rámci našeho bloku - hmyz, jsme si nejprve řekli a ukázali, co odlišuje skupinu hmyzu s proměnou nedokonalou oproti proměně dokonalé. Následovalo několik charakteristických řádů i s jejich zástupci. Vše jsme následně uzavřeli poznávačkou a hrou Riskuj, kde jsme si své znalosti zábavně ověřili.
  866 zobrazení

Není vzorec jako vzorec

Není vzorec jako vzorec
Při dalším badání v hodinách chemie jsme se podívali na zoubek chemickým vzorcům. Jejich aplikaci jsme si vyzkoušeli na řadě základních nasycených uhlovodíků. Nejvíce nás zajímal strukturní, molekulový a racionální vzorec. K procvičování jsme využili hned několik stavebnic. Určitě se už nikdo nesplete :) ​
  843 zobrazení

Princip chromatografie

Princip chromatografie
Dnešní laboratorní cvičení z chemie bylo opravdu barevné. Na začátku jsme si položili několik otázek, na které jsme v průběhu našeho laborování hledali odpovědi. K tomu jsme využili lihových fixů, kříd, lihu, křemenného písku a zelených listů jahodníku. Postupovali jsme podle návodu laboratorních protokolů. Výsledky byly opravdu vydařené. Nako...
Celý článek
  970 zobrazení

Škola

Základní škola Pardubice–Polabiny,
Prodloužená 283

Prodloužená 283
530 09 Pardubice, Polabiny 2
Česká republika

IČ: 60159065
RED IZO: 600096548

ID DS: kjefxqf

Bankovní účet vedený u KB: platby ŠD a platby obědů

Zřizovatel: Magistrát města Pardubic

Vedení školy

Ředitelka školy:
Mgr. Lucie Rybová
604 356 933
ryboval@zsprodlouzenapce.cz

Zástupce ředitelky školy pro oblast pedagogickou - statutární zástupce ředitelky školy:
Mgr. Tomáš Zemánek
466 768 351
zemanekt@zsprodlouzenapce.cz

 

Zástupce ředitelky školy pro oblast technicko - organizační:

Mgr. Vladislav Valenta
466 768 351
valentav@zsprodlouzenapce.cz

Vedoucí učitelka:
Mgr. Marie Aňa Novotná
466 768 351
novotnaa@zsprodlouzenapce.cz