Rok se s rokem sešel a my se v hodině chemie opět dali do stavby citrónovo-pomerančové elektrárny. Nejprve si žáci museli vše připravit a nakreslit el. obvod, který si pak složili. Pomocí malého přenosného multimetru jsme si kontrolovali, zda máme obvod správně sestaven. Na konec jsme přidali diodu a huráááá, rozsvítila se. Žáci pak ...
Mikulášskou nadílku si pro všechny žáky z prvního stupně připravili tentokrát žáci z 9.A a 9.C. Pro všechny žáky měli vždy připravenou malou sladkost. Pro ty, kteří si řádně neplní své povinnosti, bylo nachystáno uhlí nebo brambory. Na konci každé nadílky pak žáci zazpívali vánoční písničku nebo zarecitovali básničku, což se nejvíce líbi...
899 zobrazení
Při této laboratorní práci si měli žáci připravit směsi. Tyto směsi měli pak následně rozdělit. Vznikla nám opravdu krásná škála barev. Těšíme se na další práci :)
V naší hodině chemie jsme se dnes zabývali sestavováním a pojmenováním aparatur. Jednou z nich byla i filtrační aparatura. Žáci podle nákresu museli sehnat a sestavit aparaturu, která se využívá jako separační metoda - dělení směsí. Nakonec si obrázek, po vzájemné konzultaci, museli ještě popsat. Všem skupinám se to podařilo na výbornou.
Letošní Halloween, tzn. den kdy se podle Keltů stírá hranice mezi světem živých a mrtvých, si opravdu všichni náramně užili. Přišla skupinka zajíčku i populární Ozzák. Těšíme se zase na příští rok.
945 zobrazení
Na dnešní hodině měli žáci za úkol ve skupinkách přiřadit názvy a vzorce oxidů. Po krátkém zopakování pravidel anorganického názvosloví, se to nakonec všem podařilo na výbornou.
Pantomima, kreslení nebo krátká charakteristika?? To vše se nám hodilo při hře přírodovědné aktivity na téma SAVCI. A zde je malá ochutnávka. Byla to veliká zábava :)
983 zobrazení
Tentokrát jsme se v chemii zaměřili na chemikálie, které nás obklopují. Žáci měli za úkol si ve dvojicích zapamatovat co nejvíce informací na dané téma. Své získané vědomosti pak v rámci hry riskuj proměnili v body.
Při naší první hodině chemie, měli žáci za úkol sesbírat co nejvíce A. skupin prvků z periodické tabulky. Na základě znalostí českých a latinských názvů, pak hledali všechny příslušné zástupce. Vítěz z každé skupiny získal aktivitu :)
Na další hodině chemie jsme se tentokráte zabývali stavbou elektronového obalu. Rozdělili jsme se do skupinek a v nich jsme si zkoušeli zaplňovat obal atomu elektrony. Ten, kdo získal nejvíc kartiček, byl odměněn aktivitou. Hra se nám moc líbila :)
Při našem dalším bádání jsme se podívali na strukturu nasycených a nenasycených uhlovodíků. Na základě stanovených pravidel jsme se pustili do výroby i nových sloučenin, což byla velká zábava. Všem se práce podařila na výbornou.
Co se stane, když se smíchají ty správné chemikálie??? Vznikne hodně oxidu uhličitého a zábavy......
Přesně naměřit chemikálie a odhadnout výsledek chemických pokusů nemusí být vůbec jednoduché, což si prakticky vyzkoušeli žáci na dnešní hodině chemie. Na základě svých odhadů připravené látky smíchali a poté pozorovali, popsali a zakreslili. Výsledný jev byl způsoben odlišnou hustotou látek.
1168 zobrazení
Při dnešní laboratorní práci jsme se podívali na princip elektrolýzy. Odměnou nám byly vyčištěné mince a svítící diody.
Na dnešní třídnické hodině jsme popustili uzdu naší fantazii a společně vytvořili jedinečná díla. Po prezentaci následovalo vzájemné hodnocení, při kterém jsme se všichni náramně pobavili. Myslím si, že se nám společná práce vydařila :)
1505 zobrazení
I v letošním roce jsme měli možnost pozorovat velké množství úžasných pokusů, které nám přijeli představit zástupci SPŠCH. Byla to veliká zábava a moc nás to bavilo. Hlavně pojídání dusíkem zmražených medvídků :)
1436 zobrazení
Při dnešním bádání jsme se zaměřili na tvorbu směsí . Vytvořené vzorky jsme si pak pojmenovali a zařadili. Vše jsme nakonec pomocí separačních metod a aparatur rozdělili zpět na jednotlivé složky. Byla to celkem fuška.
Na našem druhém laboratorním setkání jsme se zabývali vlastnostmi látek. Zjistili jsme, že i když látky vypadají stejně, jejich chemické reakce jsou odlišné. Tím jsme si dokázali důležitost pokusů :)
Dnes nás toulavé chemické boty zavedly k procesu výroby sodovky. Sestavili jsme si proto aparaturu a pustili se do práce. Postupně jsme přidávali jednu ingredienci za druhou a vyráběli oxid uhličitý. Jednou z důkazových reakcí byla i zapálená špejle, která po zasunutí do zkumavky s CO2 zhasla. Odměnou nám byla perlivá voda :)













