bedyna

            I v tomto školním roce pokračují náslechy studentů 5. ročníku Konzervatoře Pardubice ve třídě 4. A  s rozšířenou výukou hudební výchovy a jejich paní učitelky Mgr. Ivy Bednářové v hudebním oboru. Zatímco v červnu v rámci získávání zkušeností pro budoucí pedagogickou praxi konzervatoristé navštívili u tehdejších třeťáků hodinu opakovací, počátkem listopadu to byla hodina demonstrující jak si děti vedou  při probírání nového aktuálního učiva (Leoš Janáček, mollové stupnice, rytmická cvičení).

            Pod vedením své paní profesorky MgA. Anety Vondráčkové pozorně sledovali a pečlivě zaznamenávali průběh celé vyučovací hodiny, který pak v předmětu „pedagogický seminář“ rozebírali z mnoha úhlů pohledu: téma hodiny a její obsah, zvolené metody, edukační prostředí,  didaktické pomůcky atd. O celé hodině nám přišla 15. 11. písemná „zpětná vazba“, jíž si nesmírně vážíme. Je totiž formulovaná z úst nejpovolanějších -  hudebních odborníků a budoucích profesionálů, které jen tak snadno nelze „ošálit“.

            Aktivita a výsledky žáků: „Děti poslouchaly a byly aktivní. Dokázaly vnímat hudbu a přiměřeně ke svému věku komentovat průběh skladby. Velmi dobře se u žáků rozvíjí estetické cítění. Celá třída pružně reagovala na pokyny vyučující, což bylo vzhledem k rozmanitosti činností potřeba. Znalosti z hudební nauky se zdají být na skvělé úrovni (tleskání rytmu, znalost dosud probraných stupnic). V neposlední řadě je třeba ocenit intonaci ve zpívaném dvojhlase.“

            Osobnost vyučujícího: „Paní učitelku lze charakterizovat mnoha přívlastky: je energická, pozorná, laskavá, velice komunikativní, má autoritu – budící přirozený respekt, lidská, kreativní, vše má do detailu připravené, nadšená ze své profese.“

            Závěr - dojmy z hodiny v bodech: „Aktivita žáků z vlastní vůle; vysoká míra znalostí z hudební nauky; kázeň a spolupráce s vyučující; plynulost hodiny; nenásilné začlenění pohybu do hodiny; rozmanitost činností; zřetelná výchovná složka (sezení na koncertu, pomoc spolužákovi).“

            Celkový dojem studentů konzervatoře: „Překvapení, co všechno děti umí, co už zvládnou a jak bystře reagují. Dostávají výborný základ, který je potřebný pro hru na hudební nástroj.“

            Na druhé pololetí si posluchači pardubické konzervatoře zarezervovali u 4. A RVHv další návštěvu. Uděláme maximum pro to, aby u nás  znovu načerpali další zkušenosti i chuť se stát „pouhým“ učitelem hudební teorie a sborového zpěvu. Společná radost z dosažených úspěchů je pro nás obrovskou motivací.

                                                                            Mgr. Ivana Bednářová

bedyna 1