Ve středu 30. listopadu 2022 se na SPŠE a VOŠ Pardubice uskutečnily soutěže v kategorii: PC_ák, Elektrotechnika i jinak.
Naše škola vyslala 15 žáků z osmého a devátého ročníku.

V letošním roce jsme bohužel nenavázali na loňské první místo v kat. Elektrotechnika i jinak.
Této kategorie se zúčastnilo 30 žáků z 8 škol, dva naši žáci byli v TOP devítce.

Kategorie PC_ák se dohromady zúčastnilo 91 žáků ze 20 škol.

Téma letošního 28. ročníku PC_áku bylo "Esport - elektronický sport".

A umístili jsme se takto:
1. místo - v podkategorii Tvorba plakátu - Kristýna Horáková (8. C)
2. místo - v podkategorii Tvorba prezentace 9. třída - Tereza Beránková (9. B)


Děkujeme za skvělou reprezentaci školy.

***
Informace od organizátora k zadání:

Historie elektronického sportu

Samotný vývoj elektronického sportu lze pozorovat souběžně s rozvojem počítačových her. První náznaky kompetitivního hraní jsou známy již v dobách arkádových her po roce 1980 na počítačích Atari. Další velká vlna přišla s rozvojem počítačových sítí v systému Unix, který položil základ pro internetové hraní počítačových her. Pro PC hraní bude nejdůležitější nástup hry Doom a Quake. Právě tyto hry položily pevné základy a stály u nadcházejícího rozmachu elektronického sportu. Například Quake je hlavní hrou populárního turnaje QuakeCon v americkém Dallasu, kde se již od roku 1996 setkávají hráči této hry a soutěží o hodnotné ceny.

Profesionální hráč

Mezi základní předpoklady profesionálního hráče patří talent a v týmových hrách i velice dobré komunikační schopnosti, silná vůle, píle a v neposlední řadě schopnost maximálně se soustředit v průběhu až několik hodin trvajících zápasů.

Negativní postoj veřejnosti

K hraní počítačových her má širší veřejnost všeobecně negativní postoj. Jedná se především o násilí, které je v nich obsaženo a mělo by způsobovat náchylnost ke skutečným trestným činům. Příklad může být masakr na německé škole a následná mediální pře o zákazu počítačových her jakožto příčině masakru. Negativa jsou směřována také k závislosti na hraní počítačových her. Oběma problémy se zabývá řada psychologů.

ODKAZ